2015

Bezkicki UPCYCKLING w Fotografii Macieja Stobierskiego

Upcycling ma na celu zmniejszyć ilość odpadów i zużycia surowców naturalnych. Upcycling polega na przebieraniu śmieci w produkty użytkowe lub dzieła sztuki.

Fotograficznej rejestracji bezkickiego upcyclingu dokonałem w kultowej /dla mnie/ scenerii okolic Wsi Złote za Nowym Sączem. w latach 2011/13.

To Credo Macieja Stobierskiego + przeglądnięcie zdjęć pozwala nam spojrzeć nie tylko na ten beskidzki pejzaż, ale też na to wszystko co oglądamy wokół nas.
Szczególnie teraz, gdy problem segregacji śmieci nabiera rzeczywistego problemu.
Do tej pory lekceważyliśmy prawie totalnie ten problem. Śmiecąc dookoła jak tylko się da!

To, co nam pokazuje Maciek to rodzaj nie tylko rejestracji tego, co oglądamy, lecz też moment do zastanowienia się tak nad sobą jak i nad kulturą bardzo wielu z nas, którzy postępują podobnie.
Jednak żeby nie potępiać tylko naszych charakterów musimy zdać sobie sprawę, że nowe technologie ( w tym wypadku niezniszczalne w przyrodzie kolorowe folie są praktyczne i zarazem prowokacyjne)

Zwiewny pełny kolorowych sztandarów pejzaż, co prawda jest szkodliwy, ale też nabiera niewyobrażalnych widoków i kształtów o zmiennych konfiguracjach. Będziemy to wszystko potępiać i likwidować, ale niestety kolejne nowe pomysły (naturalnie wymyślone szczególnie dla naszego dobra) będą nas cieszyć a potem jak się z nimi poznamy to będziemy raz zadowoleni a raz nie zadowoleni!

Przykładem, który w tym pięknym naszym pejzażu dopiero się pojawia jest przecież „Dron”!
Czy Drony zastąpią nam piękny ćwierkot Ptaków i czy przypadkiem ich nie przepędzą? Sztandarowe plastyki już dają nam wizję fantazyjną przyszłego pejzażu!
Sztandarowe piękne i różnorodne jego formy w ruchu dają nam właśnie tą wizję.
Który przecież ma być przecież fantastyczny dla kolejnego pokolenia?

Dlatego też cieszmy się tym ciekawym trochę współcześnie udoskonalonym pejzażem, który nam prezentuje Maciek Stobierski fotografik doskonale czujący się w naszym polskim pejzażu i umiejącym go doskonale fotografować. Ten kolejny etap historii rejestrowania naszej polskiej przyrody jest bardzo cenny i ważny dla archiwalnych zbiorów!

Warszawa, maj 2015